300+
Dane Urzędu
Urząd Gminy w Pruszczu
ul. Główna 33
86 - 120 Pruszcz
tel.52 562 43 00
e-mail: pruszcz@pruszcz.pl
Punkt informacyjno-podawczy Tel. 52 562 43 05
Nr konta bankowego:
Bank Spółdzielczy w Pruszczu
33 8170 0008 0000 0550 2000 0010
Wydział Komunikacji Starostwa - pokój nr 4, Tel. 52 5683 233
Godziny pracy Urzędu od 01.01.2015
poniedziałek 7:15 - 15:15
wtorek 7:15 - 17:00
środa 7:15 - 15:15
czwartek 7:15 - 15:15
piątek 7:15 - 13:30

300+
DOBRY START 300 +
ZASADY – KOMU PRZYSŁUGUJE
Świadczenie „Dobry start” przysługuje rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym:
- obywatelom polskim,
- cudzoziemcom:
a) obywatelom Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Szwajcarii,
b) jeżeli wynika to z wiążących Rzeczpospolitą Polską dwustronnych umów międzynarodowych o zabezpieczeniu społecznym,
c) przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 127 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2017 r. poz. 2206 i 2282 oraz z 2018 r. poz. 107, 138 i 771), jeżeli zamieszkują z członkami rodzin na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
d) posiadającym kartę pobytu z adnotacją "dostęp do rynku pracy", jeżeli zamieszkują z członkami rodzin na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem obywateli państw trzecich, którzy uzyskali zezwolenie na pracę na terytorium państwa członkowskiego na okres nieprzekraczający sześciu miesięcy, obywateli państw trzecich przyjętych w celu podjęcia studiów lub pracy sezonowej oraz obywateli państw trzecich, którzy mają prawo do wykonywania pracy na podstawie wizy,
e) przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie:
– zezwolenia na pobyt czasowy, o którym mowa w art. 139a ust. 1 lub art. 139o ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, lub
– dokumentu pobytowego, o którym mowa w art. 1 ust. 2 lit. a rozporządzenia Rady (WE) nr 1030/2002 z dnia 13 czerwca 2002 r. ustanawiającego jednolity wzór dokumentów pobytowych dla obywateli państw trzecich (Dz. Urz. UE L 157 z 15.06.2002, str. 1, z późn. zm.- Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 19, t. 6, str. 3, z późn. zm.), z adnotacją "ICT", wydanego przez inne państwo członkowskie Unii Europejskiej, i gdy celem ich pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest wykonywanie pracy w charakterze pracownika kadry kierowniczej, specjalisty lub pracownika odbywającego staż w ramach przeniesienia wewnątrz przedsiębiorstwa, o którym mowa w art. 3 pkt 13b ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach przez okres nieprzekraczający 90 dni w okresie 180 dni
- jeżeli zamieszkują z członkami rodzin na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem cudzoziemców, którym zezwolono na pobyt i pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres nieprzekraczający dziewięciu miesięcy, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej.
WYMAGANE DOKUMENTY
- prawomocne orzeczenie sądu rodzinnego stwierdzające przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;
- orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka;
MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU
Jeżeli chcesz:
- otrzymać informację na temat świadczenia „Dobry Start”;
- otrzymać wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start”;
- złożyć wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start;
zgłoś się do REFERATU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH mieszczącego się w Urzędzie Gminy Pruszcz przy ul. Głównej 33 na parterze pokój nr 5 tel. 52 562 43 26, 52 562 43 06;
Referat Świadczeń Rodzinnych czynny jest w następujących godzinach:
- poniedziałek: od 7:15 do 15:15
- wtorek: od 7:15 do 17:00
- środa: od 7:15 do 15:15
- czwartek od 7:15 do 15:15
- piątek: od 7:15 do 13:30
WNIOSKI BĘDĄ PRZYJMOWANE OD 1 SIERPNIA 2018 R.
WNIOSKI ELEKTRONICZNIE MOŻNA SKŁADAĆ OD DNIA 1 LIPCA 2018 R.
Przyznanie świadczenia nie wymaga wydania decyzji. Organ będzie wysyłał wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia na podany adres poczty elektronicznej.
DRUKI DO POBRANIA
WNIOSEK O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZENIA „DOBRY START”.
https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie
Opłaty
Rozpatrzenie wniosku nie podlega żadnym opłatom.
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie ustalenia prawa do świadczenia rodzicielskiego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Pruszcz.
Podstawa prawna
- Uchwała Nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start”.
- Ozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”.