W ramach zawartych w roku 2024 umów dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu  na zadania dot. unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest Gmina Pruszcz otrzymała środki finansowe w łącznej wysokości 139 467,82 zł brutto.

Zadanie I
Odebrano i zutylizowano 71,03 ton azbestu z 11 nieruchomości stanowiących gospodarstwa rolne. Koszt realizacji zadania wyniósł 42 619,20 zł brutto i w całości został pokryty ze środków WFOŚiGW w Toruniu – umowa Nr DB23244/OZ-azr. Wykonawcą zadania był Eco – Pol Sp. z o.o.

Zadanie II
W ramach demontażu, transportu i unieszkodliwienia usunięto 140,85 ton azbestu. Z możliwości bezpłatnej utylizacji azbestu skorzystało 69 właścicieli nieruchomości. Łączny koszt realizacji zadania wyniósł 81 288,92 zł  brutto, z czego 68 339,02 zł brutto (84%) pochodziło ze środków WFOŚiGW w Toruniu – umowa Nr DB24055. Wykonawcą zadania był Eco – Pol Sp. z o.o.

Zadanie III
W ramach demontażu, transportu i unieszkodliwienia usunięto 52,05 ton azbestu z 20 nieruchomości. Łączny koszt realizacji zadania wyniósł 28 509,60 zł  brutto i w całości został pokryty ze środków WFOŚiGW w Toruniu – umowa Nr DB24106/OZ-azt. Wykonawcą zadania był Eco – Pol Sp. z o.o.

W dniu 3.09.2021 r. została zawarta umowa dotacji z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pruszcz” na lata  2021 – 2023.

W ramach zawartej umowy przyznano Gminie Pruszcz dotację do kwoty 242.500, 00 zł, przy czym planuje się usunąć 524 Mg azbestu z nieruchomości położonych na terenie Gminy Pruszcz.

Zgodnie z umową dotacji zawartą w dniu 18.09.2019 r. z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu Gmina Pruszcz pozyskała dofinansowanie na „Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Pruszcz w wysokości:

- w roku 2019 - 42.591,29 zł, - w ramach zadania usunięto 106,164 Mg azbestu z 41 nieruchomości;
- w roku 2020 - 69.830,72 zł – w ramach zadania usunięto 162,614 Mg azbestu z 61 nieruchomości.

Zadanie to współfinansowane jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.